2010. március 8., hétfő

Citromtorta

Karácsonykor ettem egy nagyon-nagyon finom citromtortát, azt próbáltam meg leutánozni. A tészta sajnos nem olyan lett, amilyennek szerettem volna: linzerszerűbbnek kellett volna lennie, de a krém tökéletes lett.

Természetesen tanulmányoztam a szakirodalmat (Chili és vanília plusz Pierre Hermé Larousse des desserts), végül P.H. krémjénél maradtam, a tészta pedig Chili és vanília és P.H keveréke.


Hozzávalók:
tészta:
17 dkg liszt
8,5 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 tojás
1 csipet só

A lisztben elkeverjük a cukrot és a sót, elmorzsoljuk a vajat, majd hozzáadjuk a tojást és tésztát gyúrunk belőle, hűtőbe tesszük.
1 óra elteltével kivesszük, egy piteformát kibélelünk sütőpapírral, belehelyezzük a kinyújtott tésztát és visszatesszük a hűtőbe, amíg a sütő felmelegszik. 180 fokra előmelegített sütőben 18 percig vakon sütjük (a tésztára sütőpapírt teszünk és babbal kibéleljük), majd plusz 7 percig készre sütjük (a bab és a papír nélkül). Kihűtjük.

Krém:
3 db citrom héja lereszelve és leve (kb. 1 dl)
2 egész tojás
13,5 dkg cukor
11 dkg vaj

A tojást elkeverjük a cukorral, a citromhéjjal és a citromlével, gőzfürdő fölött addig keverjük, amíg jó sűrű masszát nem kapunk. Levesszük a fürdőről és továbbra is kevergetjük, amíg langyosra nem hűl. Ekkor apránként hozzákeverjük a kockákra vágott szoba-hőmérsékletű vajat, szintén kihűtjük.
A tésztára tesszük a krémet és egy éjszakára a hűtőbe tesszük.

A süti kb. így néz ki: fotó

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin