2009. június 21., vasárnap

Kifli

Gyerekkoromban imádtam a kiflit, csak úgy simán, vajjal megkenve. Sajtkukacnál találtam ezt a receptet, nagyon finom, gyerekkort idéző kifli lett belőle (és legalább a házi eperlekvárt is felavathattam).


Én csak 8 darab kiflit sütöttem, így a hozzávalók mennyisége a következők szerint alakult:

35 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
2,5 dkg vaj
1 tk. cukor
1tk só

1 tojás sárgája a kenéshez

A hozzávalókat a kenyérsütőgépben készre dagasztjuk.

Mikor kész a tészta, 2 felé osztjuk és kerek lapokat nyújtunk belőle. A lapot 4 cikkre vágjuk, a szélesebb részénél kezdve feltekerjük, kifli alakúvá formázzuk, tepsibe helyezzük, majd megkenjük a kevés tejjel elkevert tojássárgájával. Én még kb. 15 percet kelesztettem a tepsiben, amíg a sütő bemelegedett.

210 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük (a sütő aljába tegyünk egy tálnyi vizet is).

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin