2009. május 17., vasárnap

Rebarbarás süti

A zöldségesnél találtam rebarbarát és mivel még soha nem készítettem rebarbarás édességet, úgy éreztem, itt az idő. Szétnéztem a blogokon, hogyan lehetne felhasználni: annyi kiderült, hogy passzol hozzá a fahéj és a narancs, így ezt a két alapanyagot én is beletettem a sütimbe, a tésztához pedig egy régebbi receptet használtam fel.
Az édes, ropogós morzsa és a savanykás narancs-rebarbara együttes nagyon ütős lett...

Hozzávalók:

Az alsó réteghez:
24 dkg liszt
16 dkg vaj
8 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 csipet só
1 tojássárgája
2 ek. tejföl

A morzsához:
10 dkg vaj
15 dkg liszt
15 dkg cukor

A töltelékhez:
½ kg rebarbara
4 kanál nádcukor
fahéj
narancslekvár

Az omlós tésztához a lisztben elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a porcukrot, vaníliás cukrot, a sót, a tojássárgáját és a tejfölt, majd összegyúrjuk. Hűtőbe tesszük, amíg előkészítjük a süti többi részét.

A morzsához összekeverjük a lisztet és a cukrot, a vajat felolvasztjuk és hozzáadjuk a lisztes keverékhez, morzsaszerű képződményt kell, hogy kapjunk. Ezt is bedobjuk a hűtőbe az omlós tészta mellé.

A rebarbarát megmossuk, megpucoljuk, apróra vagdossuk. Hozzáadjuk a nádcukrot és a fahéjat.

Egy piteformát kivajazunk, a sütőt 180 fokra előmelegítjük. A tészta alsó részét piteforma nagyságúra nyújtjuk, megkenjük egy réteg narancslekvárral. Erre kerül a rebarbara, majd pedig a morzsa.

Kb. 45 perc alatt sül meg, hidegen szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin