2009. április 13., hétfő

Répatorta

A répával való kapcsolatom folyamatosan fejlődik: gyerekkoromban utáltam, aztán csak reszelt formában, kis mennyiségben ettem meg, később jöhetett nagyobb darabokban is; de hogy én sütemény formájában is megegyem, az elképzelhetetlen volt. Egészen 2 héttel ezelőttig, amikor is a húgom répatortát sütött és én megkóstoltam. Másnap pedig meg is sütöttem.


Hozzávalók:
30 dkg répa
25 dkg barna cukor
1 cs. sütőpor
½ kávéskanál szódabikarbóna
fahéj, szegfűszeg ízlés szerint
15 dkg durvára vágott dió
20 dkg liszt
4 kisebb tojás
1,5 dl olaj
1 narancs lereszelt héja
kb. ½ dl narancslé

A répát lereszeljük, a száraz hozzávalókat (cukor, liszt, szódabikarbóna, sütőpor, dió, fűszerek) egy tálban elvegyítjük. Egy másik tálban a tojásokat nagyjából összekeverjük az olajjal, majd a száraz keverékhez öntjük. Hozzákeverjük a reszelt répát, a narancs héját és a narancslevet is. Kicsit állni hagyjuk, hogy a répa egy kis levet eresszen. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a tésztát, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt megsütjük.

Ha a tészta kihűlt, a tetejét 18 dkg porcukor és 1,5 citrom levéből készült keverékkel díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin