2009. április 14., kedd

Ischler

Nagy fejtörést okozott a húsvéti süti kiválasztása: bár imádom a hagyományos húsvéti sütiket, nem akartam megkockáztatni, hogy ismét nekem kell elfogyasztanom egy egész tepsi süteményt, ezért inkább valami aprósüti receptet kerestem. Ischlert kb. már 6-8 éve nem sütöttem, sőt a receptet sem találtam a füzetemben. Így találtam meg ezt.


Hozzávalók:
5 dkg porcukor
10 dkg vaj
14 dkg liszt
5 dkg darált dió (vagy mandula)
1 csipet fahéj

a töltelékhez: málna- és narancslekvár
a bevonathoz: 8 dkg csoki és egy kevés olaj

A tészta összetevőit (cukor, liszt, dió, fahéj) egy tálban összekeverjük, hozzáadjuk az apróra kockázott vajat és összegyúrjuk (egy kanál vizet adtam hozzá). Egy órára a hűtőbe tesszük. A tésztát fél kisujjnyi vastagságúra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a kis korongokat. 200 fokon kb, 15 perc alatt megsütjük, gyakran ellenőrizve, hogy nehogy túlságosan megbarnuljon. Amikor kihűlt, narancs- vagy málnalekvárral összeragasztunk 2-2 korongot.
A csokit megolvasztjuk, egy kevés olajat keverünk hozzá, és a korongokat bevonjuk vele.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Isteni volt!
L.

Blog Widget by LinkWithin