2008. november 11., kedd

Tökmagos pogácsa

Az irodaházban, ahol dolgozom, isteni finom tökmagos pogácsát szolgálnak fel a rendezvényeinken, sajnos nem sikerült száz százalékosan leutánoznom, de még próbálkozom.

A neten kezdtem el recepteket keresni, és mindjárt az első találatban található receptet sütöttem meg: ez, a legbizarrabb módon, egy mezőgazdasági lap oldalán van (itt), traktorok és egyéb mezőgazdasági gépek társaságában.


Hozzávalók:

50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 ek. só
25 dkg krumpli, áttörve
20 dkg vaj + a rétegek kenéséhez
1 dl tejföl
1 dl tej, kevés cukor
1 tojás
tökmag
1 tojás sárgája a kenéshez

Az élesztőt felfuttatjuk egy kevés cukros tejben. A liszthez hozzáadjuk az áttört krumplit, a vajat, a sót, tejfölt majd az élesztőt is és tésztát gyúrunk belőle. Duplájára kelesztjük, majd 2 ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk, megkenjük vajjal és hajtogatjuk. Ismét kelesztjük (kb. 3/4 -1 órát hagytam a deszkán). A nyújtás, kelesztés, pihentetés szakaszt megismételjük.
Nekem 2 hajtogatásra volt kapacitásom, de szerintem nem árt neki, ha több rétegben válik szét a tészta sütés után.
2 ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát, a tetejét megkenjük a felvert tojás sárgájával, megszórjuk tökmaggal, és a tenyerünkkel belenyomkodjuk. Pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk és 175 fokos előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.

3 megjegyzés:

Millie írta...

Szia!

Én is próbálkozom a Daubner tökmagos pogiját lekoppintani :-D A legutóbb egy olyan receptet próbáltam, amibe juhtórót és tökmagolajat kellett tenni. Nem volt rossz, de nem az igazi állag sikeredett. A Hokkaido kalács ötletén felbuzdúlva legközelebb tejszín formájában teszek bele zsiradékot, hogy puhább legyen..

sütiszörny írta...

Szia Millie,
Én szerintem a tésztájába is keverek tökmagot, hátha attól még finomabb lesz. Ha kipróbáltad a tejszínes változatot, szólj, kíváncsi vagyok az eredményre!

Névtelen írta...

Gyakorolj csak! Mint mikor Monica a Jóbarátokban próbálta megsütni a tökéletes csokissütit...
L.

Blog Widget by LinkWithin