2008. augusztus 27., szerda

Mákos-csokis rakott kalács

Nyaralás előtt megsütöttem Maci hokkaido tejeskalácsát, ez volt életem legfinomabb kalácsa: puha, omlós, vajjal és házi málnalekvárral... Sajnos egy adag kalács túl nagy ahhoz, hogy két ember még a kiszáradás előtt megegye, ezért a maradékot most használtam fel. Stahl J. Végre otthon! c. könyvében van egy rakott kalács recept, amit egyszer már kissé módosítva kipróbáltam, amikor a karácsonyi mákos beigli maradékát kellett elpusztítani. Most itt egy másik variáció.



Hozzávalók:

35 dkg szikkadt kalács
2,5 dl tejszín
4,5 dl tej
2 tojás
10 dkg cukor
10 dkg tejcsoki
5 dkg mák
4 dkg porcukor
kevés vaj

A tejet és a tejszínt összemelegítjük, belekeverjük a cukrot, majd a külön kikevert tojásokat is. A mákhoz hozzáadjuk az 5 dkg porcukrot, a csokit apróra daraboljuk. Egy kisebb tepsit vagy egy 22 cms kerámiatálat kivajazunk, a kalácsot felkockázzuk. A kalács egyik felét a tálba tesszük, megszórjuk a cukros mákkal, majd a maradék kalácsot is rátesszük. A tejszínes-tejes-tojásos keveréket ráöntjük a kalácsra és kb. 10 percig hagyjuk, hogy a kalácskockák magukba igyák a masszát. Ha maradt még a tejes keverékből, 10 perc után ráöntjük a maradékot és a csokidarabokat a kalácskockák közé nyomkodjuk. A tetejére morzsolunk egy kevés vajat és 175 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt megsütjük.

Melegen nagyon veszélyes, nem lehet abbahagyni.

1 megjegyzés:

Cecile írta...

Én is ezt az édességet készítem a maradék kalács eltüntetésére, csak mák nélkül, sok csokival és lekvárral, nagyon szeretjük. Kipróbálom így, mákkal, biztos finom.
Üdv: Cecile

Blog Widget by LinkWithin