2008. március 26., szerda

Barackos-túrós süti

Húsvét hétfőn, miután túl voltam a nagy sonka és krémes-sütemény evészeten, gondoltam valami lájtosabb sütivel vezetem le az ünnepeket, így Zsuzsi süteményére esett a választásom.

Egyszerű, finom, túrós.

Hozzávalók:

18 dkg liszt
12 dkg vaj
6 dkg porcukor
1 tojássárgája csipet só

A töltelékhez:

50 dkg túró
3 evőkanál búzadara
3 db tojás + 1 fehérje
6 dkg kristálycukor
6 dkg vaj
5 dkg porcukor,
1 üveg barackbefőtt,
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
baracklekvár

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, kinyújtjuk és kivajazott tepsiben 180 fokon 6-8 percig elősütjük.
Amíg sül, a vajat kikeverjük a porcukorral, a vaníliás cukorral és a tojások sárgájával, beletesszük a túrót, a búzadarát és belereszeljük a citromhéjat. A tojások fehérjéből kemény habot verünk a kristálycukorral, majd belekeverjük a túrós masszába. Közben a barackbefőttet lecsepegtetjük, hogy ne áztassa szét a tésztát. Az elősütött tésztát megkenjük a baracklekvárral, rátesszük a felszeletelt befőttet, és eloszlatjuk rajta a túrós krémet. 170 fokos sütőben kb. 50 perc alatt sül meg. Hidegen szeleteljük.

3 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Örülök hogy ízlett. Én is ezt sütöttem húsvétra, közkívánatra.

sütiszörny írta...

Nálunk is tetszett mindenkinek:)

krasziboszi írta...

Most készülök épp egy kis terápiás sütésre, és ezt a receptet fogom kipróbálni, nagyon remélem, hogy jól fog sikerülni! :)

Blog Widget by LinkWithin