2008. január 20., vasárnap

Rozsos kenyér

Engem is elkapott a gépszíj, és megsütöttem első, dagasztás nélküli kenyeremet. Ihlet: Domestic Goddess és Dolce Vita


Hozzávalók:
55 dkg liszt (ennek harmada rozsliszt)
4 és ¼ dl meleg víz
fél tk. szárított élesztő
2,5 tk. tengeri só
1 ek. vaj
liszt
egy maroknyi dió


A lisztet összekeverjük a többi hozzávalóval (kivéve a dió), majd letakarva 12 órán át pihentetjük. A diót serpenyőben megpirítjuk, majd apróra törjük, és amikor átgyúrjuk a tésztát, ezt is belekeverjük. Hajtogatjuk, kicsit még pihentetjük. Én jénait vajaztam és liszteztem ki, ebbe tettem a tésztát. Lefedve 250 fokon 30 percig sütöttem, majd fedő nélkül 230 fokon még 20 percig. Egy kis dió elfért volna még a tésztában, de így is nagyon fincsi lett.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin