2008. január 5., szombat

Mandulás csirkefalatok

Karácsonyra megkaptam Stahl Gyors szárnyas ételek c. könyvét, és meg kell hagyni, abszolút használható receptek vannak benne. Karácsony előtt már próbálkoztam mandulás pulykamellel, de sütés közben lepotyogtak a manduladarabjaim, tehát nem lehetett túl szerencsésnek nevezni a kísérletet, mindenesetre a pulykamellre ragadt néhány szem mandulától nagyon finom íze lett a húsnak. A mostani próbálkozásom sikeresebb lett, íme a recept.


Hozzávalók:
csirkemellfilé
só, bors

A bundához:
szeletelt mandula
kenyér/zsemlemorzsa

2 dl joghurt
1 gerezd fokhagyma
1 ek. majoránna


A csirkemellfilét csíkokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, és félretesszük, amíg elkészítjük a bundánakvalót.
A mandulát száraz serpenyőben megpirítjuk, a recept szerint összedaráljuk szikkadt kenyérbéllel, én aprítógép hiányában összetördeltem, és zsemlemorzsát adtam hozzá.
A joghurtot összekeverjük a majoránnával a zúzott fokhagymával és egy kevés sóval, és a húsra öntjük, úgy, hogy mindenhová jusson belőle. A húsdarabokat beleforgatjuk a mandulás keverékbe, és egy serpenyőben pár perc alatt pirosra sütjük, az sem baj, ha a közepe egy kicsit nyers marad, a sütőben úgyis teljesen átsül. A kisült husikat egy sütőpapírral bélelt tepsibe szedjük, és 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin