2007. december 8., szombat

Márványkuglóf

Végre beszereztem egy szilikonos kuglófformát, amire már régóta vágytam, eddig elég illúzióromboló volt a kuglóftésztát sima tepsibe önteni és kockákra vágva megenni. Szegény megboldogult nagymamám sokat kísérletezett kuglóf témában is, pl. zselés-cukor darabokat szórt a tésztába, de én jobban értékeltem a hagyományos kuglófot. Ezt a receptet Stahl Judittól vettem, de cukorból kevesebbet tettem bele, és a mazsolát is kihagytam, mivel még mindig nem tudom elviselni az ázott és puffadt szőlődarabokat.

Hozzávalók:
28 dkg vaj
12 dkg kristálycukor
12 dkg barna cukor
vaníliás cukor
3 tojás (eredetileg 5, az enyém strucc méretű volt)
28 dkg liszt
1,5 teáskanál sütőpor
0,5 teáskanál szódabikarbóna
3-4 evőkanál tejszín
2 evőkanál kakaópor
2 evőkanál tej
7,5 dkg apróra tört étcsokoládé

Először elkészítjük a fehér alapot: kikeverjük a vajat a kétféle cukorral, egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a lisztet, amelyet előtte jól elkevertünk a szódabikarbónával és a sütőporral, végül belekeverjük a tejszínt. Ezután a tésztát megfelezzük, az egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport, tejet és a csokidarabokat. A formába belekanalazzuk a tésztát, 1 kanál fehér, 1 kanál fekete. Előmelegített sütőben 175 fokon 45 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin