2007. december 25., kedd

Flódni

Még soha nem ettem flódnit, a receptjére is kb. csak egy hónapja kerestem rá. Úgy gondoltam, hogy ez simán helyettesíti a mákos és diós beiglit, és még házi szilvalekvárom is jó célokra használhatom, úgyhogy miért ne próbálkozzak meg vele. Egy kolléganőmtől kaptam a receptet, de a 3 réteg helyett négyet csináltam – természetesen a szilvalekvár miatt, ezért a tészta mennyiségét is növeltem.


Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
15 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1,2 dkg sütőpor
2 nagy tojás
1 dl fehérbor is kellett volna bele, de a tojás elég volt...

A lisztet elkeverjük a cukorral, vaníliával, sütőporral, majd elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojásokat és tésztát gyúrunk belőle. Pihentetjük, amíg a tölteléket előkészítjük.

Töltelék:
50 dkg alma
25 dkg darált dió
25 dkg darált mák
50 dkg cukor
10 dkg mazsola (kihagyva)
20 dkg baracklekvár
15 dkg szilvalekvár
kb. 1 dl tej
citromhéj, fahéj

Az diót összekeverjük 20 dkg cukorral, kb. 1 dl tejjel leforrázzuk, és krémesre keverjük.
A mákot összekeverjük 20 dkg cukorral és a baracklekvárral, és ezt is krémesre keverjük, hozzáadjuk a reszelt citromhéjat.
Az almát lereszeljük, megszórjuk ízlés szerinti mennyiségű fahéjjal és hozzáadunk 10 dkg cukrot. Amikor a tésztára tesszük, akkor a levét kicsavarjuk.
A tésztát 5 cipóra osztjuk, vékonyra kinyújtjuk.

A rétegek sorrendje:
tészta
dió
tészta
mák
tészta
alma
tészta
szilvalekvár
tészta

A tetejét megkenjük tojással, és 165 fokon kb. 1 órán keresztül sütjük. Ez a mennyiség a 35x20-as tepsimet pont megtöltötte. Uhh, isteni finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin