2007. október 14., vasárnap

Négyszeres csokis süti



Szeretek sütni, mert ez az egyetlen dolog, amit valamennyire tűrhetően csinálok. Mivel itthon nem fogy el egy tepsi sütemény, ezért a barátok és kollégák fogyasztják el a heti termés nagy részét (még jó, hogy van aki megegye, mert különben már gurulnék). Ők minden művemről azt állítják, hogy
finom, de a pesszimista énem azt mondja, hogy csak nem merik megmondani az igazat... Én azért kitartóan sütök, és ezennel megígérem magamnak, hogy minden héten kipróbálok egy új receptet.

Nigella szakácskönyvem sajnos nincs, a Spektrumon láttam ezt a receptet és neten kerestem meg a pontos mennyiségeket. Egy nagyon kicsit változtattam rajta, vaj helyett margarint tettem bele, chocolate chips helyett táblás csokit daraboltam, és a végén nem szórtam meg csokival. Így az enyém csak háromszoros csokis süti lett. Nem egy fogyókúrás darab, szóval vigyázat!


Hozzávalók a tésztához

20 dk liszt
½ tk. szódabikarbóna
5 dk kakaópor
27,5 dk porcukor (én csak 22 dk-t tettem bele, így is elég édes lett)
17,5 dk margarin
2 egész tojás
1 ek. vaníliaesszencia
0,8 dl tejföl (szemre)
1,25 dl forró víz
17,5 dk csoki darabolva

a sziruphoz
1 ek. kakaópor
1,25 dl víz
10 dk cukor

A sütőt 175 fokra állítjuk, fóliával és sütőpapírral kibélelünk egy 21x11 cms formát. A hozzávalókat a liszt, a forró víz és a csokidarabok nélkül kikeverjük robotgéppel. Ha sima a tészta, akkor beletesszük a lisztet, majd fokozatosan a forró vizet is (mikróban forraltam). De tényleg csak kis adagonként adjuk hozzá, mintha majonézt kavarnánk. A forró víztől egy hihetetlenül könnyű tésztát kapunk, olyan, mintha csokis tejszínhabot kanalaznánk. Nyamm. A végén hozzájön az apróra felkockázott csoki, és mehet a sütőformába, majd a sütőbe.

175 fokon 60 perc kell neki. Szépen fel fog jönni, és megreped a teteje, de ez direkt ilyen, no para. 15 perccel a sütés vége előtt a vizet, cukrot és kakaóport összefőzzük egy jó sűrű sziruppá. Kivesszük a sütőből a sütit, megszurkáljuk egy hústűvel, a sziruppal meglocsoljuk, és hagyjuk a formában kihűlni, ha meg tudjuk addig állni (amit amúgy tényleg muszáj, mert még nagyon ragacsos langyosan). Formából kivenni, leszedni a sütőpapírt, és fogyasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin