2007. október 21., vasárnap

Csokis muffin

Édességre vágytam, de nagyon nehezen tudtam eldönteni, hogy a mákos tortát, a berlini diós sütit vagy a csokis muffint süssem meg, végül ez utóbbira szavaztam, mert ez tuti, hogy elfogy a hosszú hétvége alatt.


Hozzávalók:
20 dk margarin
20 dk étcsoki
10 dk cukor
5 tojás
3 cs. vaníliás cukor
csipet só
6 dk keményítő
kevés sütőpor

A margarint megolvasztjuk az étcsokival együtt. Közben a tojásokat kikeverjük a cukorral, a vaníliás cukorral és a sóval, beletesszük a csokis-margarinos keveréket. A keményítőt összekeverjük egy kis sütőporral, és hozzákeverjük a masszához. A tésztát belekanalazzuk a formába, és most jön a trükk: fél órára a mélyhűtőbe tesszük. Mivel az én mélyhűtőm meglehetősen kicsi, ráadásul a múlt héten telepakoltam biopetrezselyemmel és dióval, már nem maradt hely a tepsinek. És itt követtem el a nagy hibát, mert a tésztát tényleg kötelező egy kicsit lefagyasztani, hogy sütés után belül folyós maradjon a muffin.
180 fokon 10-13 percig sütjük, akkor jó, ha szépen felpúposodik és ha beleszúrunk egy hústűt tapad rá egy kis tészta. A mélyhűtős malőr miatt ez most középszerű lett, a múltkori viszont (amikor több hely volt a hűtőben) tényleg olyan volt, amilyennek lennie kell. Az eredeti recept egyébként ír cayenne borsot is, amivel én nem rendelkezem.
A receptért köszönet Gabinak.

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin